We wtorek podczas zajęć świetlicowych pierwszaki miały okazję pracować właśnie tą metodą. Temat naszych zajęć to "Latawce". Dzieci w rytm wesołej, skocznej muzyki mieli malować na białej kartce papieru pionowe kreski. Jedni słuchali uważnie i wykonali polecenie nauczyciela, a inni poddali się muzyce i jej rytm malowali kolorowe spiralki, fale i inne. Później dzieci dostały kolorowe kwadraty i ich zadaniem było złożył latawiec. Wszyscy poradzili sobie wspaniale. Następnie dorysowali sznureczek i dokleili dowolnie złożone kwadraty. Na koniec mogli swoje latawce ozdobić według własnego pomysłu. Efekty naszej pracy można zobaczyć poniżej.
wtorek, 28 kwietnia 2015
Ruch rzeźbi umysł...
… to zabawy prowadzone metodą Doroty
Dziamskiej czyli "Edukacja przez ruch". Jest to system form i metod kształcenia oraz terapii, który wykorzystuje naturalny, spontaniczny ruch organizmu. Człowiek rusza się, a więc przez ruch uaktywnia zmysły, dzięki którym poznaje otaczający go świat. Najprościej mówiąc "Edukacja przez ruch" polega na kreśleniu fal, kresek, spirali, linii czy owali w rytm muzyki, która nadaje tempo pracy dziecka. Możemy wykorzystać do takich zajęć zarówno muzykę szybką, żywą jak i spokojną.
We wtorek podczas zajęć świetlicowych pierwszaki miały okazję pracować właśnie tą metodą. Temat naszych zajęć to "Latawce". Dzieci w rytm wesołej, skocznej muzyki mieli malować na białej kartce papieru pionowe kreski. Jedni słuchali uważnie i wykonali polecenie nauczyciela, a inni poddali się muzyce i jej rytm malowali kolorowe spiralki, fale i inne. Później dzieci dostały kolorowe kwadraty i ich zadaniem było złożył latawiec. Wszyscy poradzili sobie wspaniale. Następnie dorysowali sznureczek i dokleili dowolnie złożone kwadraty. Na koniec mogli swoje latawce ozdobić według własnego pomysłu. Efekty naszej pracy można zobaczyć poniżej.
MK
We wtorek podczas zajęć świetlicowych pierwszaki miały okazję pracować właśnie tą metodą. Temat naszych zajęć to "Latawce". Dzieci w rytm wesołej, skocznej muzyki mieli malować na białej kartce papieru pionowe kreski. Jedni słuchali uważnie i wykonali polecenie nauczyciela, a inni poddali się muzyce i jej rytm malowali kolorowe spiralki, fale i inne. Później dzieci dostały kolorowe kwadraty i ich zadaniem było złożył latawiec. Wszyscy poradzili sobie wspaniale. Następnie dorysowali sznureczek i dokleili dowolnie złożone kwadraty. Na koniec mogli swoje latawce ozdobić według własnego pomysłu. Efekty naszej pracy można zobaczyć poniżej.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz