Zaczęliśmy zajęcia od czytania wiesza "Dziecięce prawa". Wyjaśniliśmy sobie czym są prawa i jakie prawa posiadają dzieci oraz co każde z nich oznacza.
Prawa dziecka:
- prawo do tożsamości "Gdy się rodzi mały człowiek, to od pierwszych chwil istnienia, prawo ma do posiadania i nazwiska i imienia."
- prawo do wychowania w rodzinie "Gdyby nie mógł kiedyś mieszkać albo z tatą albo z mamą, wciąż widywać ma ich prawo. No i kochać ich tak samo."
- prawo do wolności od przemocy fizycznej i psychicznej "Nikt nie może bić i krzywdzić, czy wolności go pozbawiać, bo do życia bez przemocy także ma niezbyte prawa."
- prawo prawo do prywatności i wyrażania siebie "Do tajemnic też ma prawo i do uczuć wyrażania."
- prawo do nauki i wypoczynku "I nauki i zabawy nikt nie może mu zabraniać."
- prawo do informacji "Może mówić też, co myśli i gromadzić informacje. i czytając, i słuchając, oglądając różne stacje. W internecie i gazetach może szukać ich z zapałem. Tylko muszą być ujęte; tak, by były zrozumiałe."
Stworzyliśmy gwiazdę szeryfa przedstawiającą z czym wiąże się prawo do informacji:
Prawo do informacji daje dzieciom:
- prawo do dzielenia się informacjami
- prawo do zadawania pytań
- prawo do szukania informacji, w różnych miejscach
- prawo do swobodnej wypowiedzi
- prawo do tak przedstawionych informacji, by były zrozumiałe dla dziecka.
Na zakończenie zajęć dzieci wybrały sobie jedno z ramion gwiazdy, do której chcą narysować obrazek. Stworzyliśmy dzięki temu duży plakat.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz