We wtorek podczas zajęć świetlicowych pierwszaki miały okazję pracować właśnie tą metodą. Temat naszych zajęć to "Latawce". Dzieci w rytm wesołej, skocznej muzyki mieli malować na białej kartce papieru pionowe kreski. Jedni słuchali uważnie i wykonali polecenie nauczyciela, a inni poddali się muzyce i jej rytm malowali kolorowe spiralki, fale i inne. Później dzieci dostały kolorowe kwadraty i ich zadaniem było złożył latawiec. Wszyscy poradzili sobie wspaniale. Następnie dorysowali sznureczek i dokleili dowolnie złożone kwadraty. Na koniec mogli swoje latawce ozdobić według własnego pomysłu. Efekty naszej pracy można zobaczyć poniżej.
wtorek, 28 kwietnia 2015
Ruch rzeźbi umysł...
… to zabawy prowadzone metodą Doroty
Dziamskiej czyli "Edukacja przez ruch". Jest to system form i metod kształcenia oraz terapii, który wykorzystuje naturalny, spontaniczny ruch organizmu. Człowiek rusza się, a więc przez ruch uaktywnia zmysły, dzięki którym poznaje otaczający go świat. Najprościej mówiąc "Edukacja przez ruch" polega na kreśleniu fal, kresek, spirali, linii czy owali w rytm muzyki, która nadaje tempo pracy dziecka. Możemy wykorzystać do takich zajęć zarówno muzykę szybką, żywą jak i spokojną.
We wtorek podczas zajęć świetlicowych pierwszaki miały okazję pracować właśnie tą metodą. Temat naszych zajęć to "Latawce". Dzieci w rytm wesołej, skocznej muzyki mieli malować na białej kartce papieru pionowe kreski. Jedni słuchali uważnie i wykonali polecenie nauczyciela, a inni poddali się muzyce i jej rytm malowali kolorowe spiralki, fale i inne. Później dzieci dostały kolorowe kwadraty i ich zadaniem było złożył latawiec. Wszyscy poradzili sobie wspaniale. Następnie dorysowali sznureczek i dokleili dowolnie złożone kwadraty. Na koniec mogli swoje latawce ozdobić według własnego pomysłu. Efekty naszej pracy można zobaczyć poniżej.
MK
We wtorek podczas zajęć świetlicowych pierwszaki miały okazję pracować właśnie tą metodą. Temat naszych zajęć to "Latawce". Dzieci w rytm wesołej, skocznej muzyki mieli malować na białej kartce papieru pionowe kreski. Jedni słuchali uważnie i wykonali polecenie nauczyciela, a inni poddali się muzyce i jej rytm malowali kolorowe spiralki, fale i inne. Później dzieci dostały kolorowe kwadraty i ich zadaniem było złożył latawiec. Wszyscy poradzili sobie wspaniale. Następnie dorysowali sznureczek i dokleili dowolnie złożone kwadraty. Na koniec mogli swoje latawce ozdobić według własnego pomysłu. Efekty naszej pracy można zobaczyć poniżej.
sobota, 25 kwietnia 2015
Jestem przyjacielem przyrody
"Ekologia – mądre słowo
a co znaczy? – powiedz sowo!
Sowa chwilę pomyślała
i odpowiedź taką dała.
To nauka o zwierzakach,
lasach, rzekach, ludziach, ptakach(...).
a co znaczy? – powiedz sowo!
Sowa chwilę pomyślała
i odpowiedź taką dała.
To nauka o zwierzakach,
lasach, rzekach, ludziach, ptakach(...).
Bo to wszystko
to jest nasze środowisko.
Masz je chronić i szanować!
-powiedziała mądra sowa"
to jest nasze środowisko.
Masz je chronić i szanować!
-powiedziała mądra sowa"
D. Klimkiewicz
Cały miniony tydzień rozmawialiśmy o tym jak dbać o środowisko, o segregacji śmieci, jakie są sposoby na oszczędzanie energii elektrycznej czy wody. Na początek dzieci narysowały obrazki, których zadaniem było przypomnienie, że w tym tygodniu obchodzimy Dzień Ziemi.
Tutaj dzieci wykonały plakat "Śmieci mniej- Ziemi lżej". Uczniowie wiedzą, że należy segregować śmieci i odpady do specjalnie do tego wyznaczonych koszy.
Stworzyliśmy również plakat o skutkach zanieczyszczenia środowiska. Dowiedzieliśmy się co to jest: smog, dziura ozonowa, kwaśne deszcze i efekt cieplarniany.
W Internecie można znaleźć wiele stron poświęconych ekologii i ochronie środowiska. Jedną z takich stron jest www.buliba.pl gdzie można zagrać w gry edukacyjne. Pierwszaki korzystając z tablicy interaktywnej mogli zagrać w grę, której celem było segregowanie śmieci do odpowiednich koszy. Zabawa bardzo dzieciom się spodobała i chętnie "sprzątali".
Wykonaliśmy także ekologiczne, kolorowe domki. Do ich przygotowania użyliśmy rolek z papieru toaletowego i kolorowych papier.
W wolnej chwili dziewczynki umilały nam czas grając na flecie, a innego dnia mieliśmy okazję wysłuchać koncertu wykonanego na dzwoneczkach:)
niedziela, 19 kwietnia 2015
Radości i smutki dobrych przyjaciół
Wyjaśniliśmy sobie co to jest przyjaźń. Zastanawialiśmy się również nad tym jakimi cechami powinien charakteryzować się przyjaciel, a później zapisaliśmy nasze pomysły.
Przyszedł czas także na burzę mózgów. Każdy chętny mógł dokończyć zdania: "Lubię mojego przyjaciela za..." i "Nie lubię, gdy mój przyjaciel..." Stworzyliśmy medale dla przyjaciół...
Dla tych, którym mało było prac plastycznych zawsze mamy do dyspozycji kolorowanki lub rysujemy według własnych pomysłów;)
Niezastąpione w zabawie okazują się klocki...:)
Wykonaliśmy rakiety...
kwiaty...
oraz piękne koszyczki ozdobione kwiatami...
BB
Subskrybuj:
Posty (Atom)